lokesmummy.blogg.se

Lilla Edet

Publicerad 2015-01-08 19:57:23 i Allmänt,

Drygt 1 vecka av 2015 har passerat och jag har haft fullt upp. 
I torsdags flög vi till Göteborg med mellanlandning i Stockholm. Loke var jätte duktig och det var nästan inga protester från honom. Väl i Göteborg kom moster och Bertil och hämtade oss och körde oss till mormor. Vi kom hem till henne strax efter midnatt så det var bara att mata Loke och sedan gå och lägga sig. 

Loke och sin första flygbiljett
 
På fredag tog vi en lugn förmiddag med uppackning och Loke fick öppna julklappar. En jätte mysig filt av sin gammelmormor och en jätte fin tröja av min moster Bibbi och hennes man. Efter lunch åka till Teddys lekland ett helt gäng. Mamma, jag, Loke, mina 2 mostrar, 2 av mina kusiner och 3 av Lokes tremänningar. Loke hade inte så stor lust att leka och busa så vi hämtade in vagnen och han låg där nöjd och glad så han kunde spana in alla på håll. 
 
Loke och Evelina hälsar på varandra innan vi for till leklandet. Det skiljer 1 månad och 8 dagar mellan de
 
Loke ville bara ligga i vagnen på leklandet
 
På lördag åkte vi in till Göteborg för vi skulle se Jills krogshow på Rondo. Min moster och hennes man skulle passa Loke hos min kusin som bor i Göteborg, hon har också en dotter som är 1 år äldre än Loke och det hade gått jättebra. Jag var lite orolig över hur det skulle gå eftersom Loke knappt hade träffat de innan så det var skönt att det gick bra. Showen var riktigt bra och vi han träffa Jill en liten stund också :) Efter showen tog vi spårvagnen hem till Marie och där blev vi bjudna på middag. Där fick Loke 2 leksaker i present. En av Marie med familj och en av Ingmarie och Bertil.
 
 
På söndag tog vi en lugn dag, gick och hälsade på min morbror på förmiddagen och sedan en liten Simon på ca 1 månad på eftermiddagen. Det är min plastkusin som nyss fått barn.
På  måndag åkte vi in till Göteborg och gick lite i affärer och sedan åt vi Lunch Med Lisbeth och Helena.Helena är min tremänning på pappas sida och Lisbeth är hennes mamma. Loke fick tröja och shorts av sin mormor som blir jätte fint till sommaren. När vi kom hem från Göteborg kom mammas faster och mammas kusin, min moster, min kusin och Lokes tremänning på fika.
 
Det var sol när vi åkte till Göteborg
 
På tisdag tog vi det bara lugnt innan Ingmarie och Bertil hämtade upp oss för att köra oss till flygplatsen. Flygresan hem gick också jätte bra och på flygplatsen var Johan och mötte oss.
 
Nu har vi 2 dagar i rad träffat Jossan och Max som är i Luleå på besök
 
När Loke låg och gymmade kröp Max in för att mysa lite
 
Idag när vi satt och fikade så tog Loke nappflaskan med bara 1 hand och började dricka vatten, förstår inte hur han lyckades med hans lilla hand men det gjorde han, så duktig och tur att Aditi lyckades fånga det på bild.
 
 
Väntar på att jag ska få bilder av mamma från resan så när jag fått de kommer det lite fler bilder. Nu har jag iaf fått filmen med dopet av Aditi så det ska bli kul att kolla på någon dag.

Kommentarer

Postat av: Lokes mormor

Publicerad 2015-01-08 20:40:28

Förhoppningsvis kommer fotona in i datorn i morgon kväll.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela